Copied from Elena. Who works for an NGO to save the burnt books asap
Volunteers meet at bldg near Conrad Hotel
التجمع للمتطوعين الساعه 4 ظهرا عند دار الوثائق جنب فندق كونراد علي الكورنيش

الأعزاء

كما تعلمون فإن كثير من الكتب قد أصابها التلف أو فقدت بالأمس خلال حريق مبنى المجمع العلمي المصري.  لقد سلمت الكتب التي تم انتشالها إلى دار الكتب، التي تنظم الآن جهود الإنقاذ بقيادة فريق من الزملاء مرممي الكتب مع فريق ترميم دار الكتب.  نحاول توفير ماكينة تغليف مفرغ الهواء هناك من أجل وقف انتشار العطن.  مرفق أدنى هذه الرسالة قائمة بالمساعدات اللازمة لفريق الترميم والتي تلزمنا بكميات وافرة، نرجو تسليمها إلى دار الكتب على كورنيش النيل، كما أننا مستعدون لشرائها إن لزم، المهم هو توفيرها بشكل عاجل.  أحد أهم الاحتياجات هي الأكياس: نحتاجها لتغليف الكتب بشكل مفرغ من الهواء، وهي أكياس تستخدم في تغليف الأغذية.  من الضروري جدا أن نصل إلى من يمكنه بيع كميات من هذه الأكياس أو التبرع بها فوراً.

أرجو أن تنشروا الخبر بين معارفكم، وساعدوا في إنقاذ الكتب، فالساعات الأربع وعشرين الأولى حاسمة. رقمي هو 01066647823 وسأكون هناك بعد قليل.  لا يوجد احتياج لمتطوعين الآن، فريق دار الكتب يباشر عمله، ولكن خلال ساعات سنحتاج لمن يساعدنا في تسجيل المساعدات والتبرعات والتنظيم عموماً.

نشكركم، ونرجو نشر الخبر في أوسع نطاق.

إيلينا

نظارات
أقنعة
قفازات طبية
مراوح
أسلاك كهربائية
أكياس تعبئة وتغليف الطعام عازلة للهواء (تستخدمها شركات الأغذية)
أكياس قمامة
جرائد (مطبوعة أو غير مطبوعة)
مرايل/ معاطف طبية

Dear all,

As you know lots of books were damaged and destroyed yesterday when the Institut d’Egypt was set on fire. The salvaged books have been handed over to the Dar al-Kutub, who are now organizing a rescue effort led by my amazing book conservator colleagues and involving DAK’s staff of conservators. We’re getting a vacuum packing machine there to stop the development of any mold. Here’s a list of materials needed in large quantities. Please deliver to DAK Corniche. We are also ready to purchase them, but it would be great to get them delivered asap. One of the most important things is the bags– we needed them to vacuum pack the books, so we need the bags used by food companies to vacuum pack food. It is extremely important to find a company which will sell or donate these bags in bulk.

Please reach out to your networks and help us save these books. The first 24 hours are crucial. This is my number for anyone who needs to reach me, 010 6664 7823. I am heading over there in a bit. We don’t need people now as the staff of the Dar Al Kutub is working, but in a few hours we might need help to register supplies, organize things, etc.

If you can translate and circulate in Arabic, that would be amazing too.

Thank you! Please spread.

Elena

goggles
masks
gloves (medical, non-latex)
fans
extension cords
bags used by food companies for vacuum packing
bin liners /garbage bags
nespaper (printed or unprinted from a press– better!)
L-brackets
plastic (milk) crates
aprons/lab coats